Coraz częściej, skłaniamy się do korzystania z sieci, za pomocą urządzeń mobilnych. W związku z tym projektowanie aplikacji mobilnych, umilających nam czas spędzony w Internecie przy pomocy smartfona, jest coraz szybciej rozwijającą się branżą. W tej chwili aplikacje mobilne do zakupów online, zaczynają być coraz bardziej popularne.

Aplikacje mobilne to łącznik pomiędzy nami a światem wirtualnym

 

aplikacje mobilneJednak w dalszym ciągu ostatecznego zakupu dokonujemy zdecydowanie częściej przed ekranem monitora lub osobiście, niż za pomocą urządzenia mobilnego. Aplikacje mobilne pozwalają ten aspekt życia przenieść na nasze telefony. W związku z tym, powstają coraz lepsze rozwiązania, pomagające nam w bezproblemowym i pewnym zakupie przez Internet, dzięki systemom mobile. Co ma jednak wpływ na preferencje potencjalnych konsumentów? Zacznijmy od wyszukiwarki, obecnie jesteśmy już po aktualizacji algorytmu Google, mającej na celu poprawienie wyników w mobilnych wyszukiwaniach. Biorąc pod uwagę, olbrzymią rolę wyszukiwarek w procesie wyboru linku, potencjalni sprzedawcy, powinni dostosować swój marketing, oraz strony, do potrzeb użytkowników mobilnych. Najlepiej jest dostosować kanały tak, by nie było dużej rozbieżności, pomiędzy poszczególnymi systemami (Android a iOS), markami, czy rozdzielczościami ekranu. Warto tez uważnie przyjże się pozycjonowaniu i wartościowością fraz, od strony optymalizacji mobile.

Kolejnym, dla większości użytkowników decydującym parametrem, który decyduje o skorzystaniu ze strony z poziomu urządzenia mobilnego, jest szybkość jej wczytywania. Należy pamiętać, że łączenie się z siecią poprzez aplikacje mobilne, nie zawsze odbywa się za pomocą wi-fi, czy szybkiego Internetu. W związku z tym, należy odpowiednio zoptymalizować wielkość strony, poprzez zmniejszenie rozmiaru obrazów, plików JavaScript, czy CSS. Ważne, by wczytywały się one w miarę szybko, dla użytkowników słabszych urządzeń lub wolniejszego Internetu, przy jednoczesnym zachowaniu ich, gdyż dzięki nim umożliwione jest poprawne zindeksowanie witryny.