Od wielu lat wiadomo, że wygląd i wyposażenie biura mają niebagatelny wpływ na samopoczucie, wydajność i kreatywność pracowników. Jest to przestrzeń, którą należy odpowiednio urządzić, aby wydobyć z nich cały potencjał.
Jakie meble biurowe należy wybrać?
Warto pamiętać, że pracownicy różnicą się między sobą wzrostem, dlatego każde biurko i krzesło powinny mieć regulowaną wysokość (można skorzystać np. z biurek z elektryczną regulacją wysokości), by zapewnić maksymalny komfort pracy. Ergonomiczne kształty zagwarantują, że praca przez wiele godzin nie będzie męcząca dla pleców i ramion. Warto zadbać o jak najlepsze oświetlenie biura, szczególnie tam, gdzie dociera mniej naturalnego światła. Światło powinno mieć ciepłą barwę, a poza jego górnymi źródłami konieczne mogą się okazać dodatkowe lampki na biurko. Ponieważ do komfortowej pracy konieczna jest jej właściwa organizacja, w biurze nie może zabraknąć mebli służących do przechowywania niezbędnych dokumentów i innych rzeczy związanych z pracą. Ich łatwe segregowanie i wygodny dostęp zagwarantują, że pracownicy zawsze odnajdą to, co jest im w danym momencie potrzebne. Zależnie od rozmiarów biura, konieczne może się też okazać wykorzystanie różnych rozwiązań akustycznych, które wytłumią gwar i hałas, a także zapewnią pracownikom więcej prywatności i możliwość lepszego skupienia się na wykonywanych zadaniach. Mogą to być na przykład panele akustyczne lub ścianki działowe, nawet szklane – dzięki temu biuro nie stanie się ciasne i nieprzyjemnie klaustrofobiczne. Przeciwnie, wciąż będzie jasne i przestronne, a przy tym o wiele bardziej sprzyjające pracy w skupieniu.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, pomagających w odpowiednim wyposażeniu biura. Niejednokrotnie warto spytać samych pracowników, co im przeszkadza w pracy, a co jest wygodne, żeby lepiej poznać ich potrzeby i preferencje.
Więcej informacji http://www.krusel-office.pl